חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דלקות אוזניים חוזרות

האם ילדיכם או אתם סובלים מדלקות אוזניים חוזרות? דלקת אוזניים היא מחלה נפוצה מאוד בקרב ילדים, והיא ניתנת לריפוי בדרך כלל תוך זמן קצר בטיפול הומאופטי ללא שום תופעות לוואי!

אם תגיעו לטיפול הומאופטי בזמן התפרצות הדלקת או תעברו טיפול הומאופטי קבוע, ייתכן שתצליחו להנות מהיתרון העיקרי של הטיפול ההומאופטי והוא ויתור על הטיפול אנטיביוטי, ומניעה של דלקות חוזרות. עם זאת חשוב לזכור שכמו בכל טיפול הומאופטי, חשוב להתייעץ עם הרופא המטפל לפני תחילת הטיפול.

דלקות אוזניים נגרמות משני סוגי זיהומים:

  1. זיהום חיידקי.
  2. זיהום ויראלי.

מבנה האוזן התיכונה נראה כמו שקעים וכאשר ילדכם מצונן, הליחה המצטברת במערכת הנשימה העליונות שלו ולעיתים לא עולה במעלה הגרון.

במבנה הפנימי של אף-אוזן וגרון אצל ילדכם יש פתח מקשר בין התעלה האוסטכית (באוזן הפנימית) לבין הגרון, דבר התורם למעבר הנוזלים מהגרון לאוזן.

במצב זה, עוברים הנוזלים, הנזלת, מהאף לאוזנים ו”נתקעים” שם. בשלבים הראשונים תחול ירידה משמעותית ביכולת השמיעה של ילדכם ובהמשך תיווצר דלקת אוזניים.

התינוק או הילד עשוי להרגיש כאבים עזים. הסימפטומים שתוכלו לראות הם התנהגות של חוסר מנוחה, נטייה רבה לבכי. ילדים רבים נוהגים לשפשף או למשוך את האוזניים ולצרוח מכאבים. המשך המחלה מלווה פעמים רבות בחום גבוה, נזלת ירוקה וחוסר יכולת לישון.

גם בבקיעת שיניים מערכת החיסון של ילדכם מגוייסת למאמץ הזה, ופעמים רבות זה מלווה בגודש ברקמות הריריות כגון: שלשולים ונזלת.

מכאן קצרה הדרך להיווצרות דלקת אוזניים.

https://www.youtube.com/watch?v=7pWva576zOk

 

הטיפול הרפואי הקונבנציונאלי בדלקות אוזניים חוזרות הטיפול הרפואי הקונבנציונלי בדלקות אוזניים חוזרות הנובעות מזיהום חיידקי מבוסס על מתן אנטיביוטיקה, בעוד הטיפול בדלקות אוזניים הנובעות מזיהום ויראלי מבוסס על טיפות אוזניים וכדורים נגד כאבים בהתאם לשיקול דעתו של הרופא. במקרים של דלקות אוזניים חוזרות הנובעות מזיהום חיידקי, יציע הרופא שני סוגי פתרונות: טיפול מניעתי ממושך באמצעות באנטיביוטיקה – טיפול שנמשך כשלושה חודשים ברצף. זאת מתוך הנחה רפואית שבשימוש מתמשך של אנטיביוטיקה לאורך שלושה חודשים, יחוסלו הגורמים למחלה.

ניתוח כפתורים, שמתבצע בהרדמה מלאה. בניתוח עושים נקב קטן בעור התוף, ומשאירים צינורית לאוורור מקום לניקוז הנוזלים מהאוזן החוצה. בכך הנוזלים יוצאים באופן רציף דרך ה”צינורית” ולא נוצרת דלקת ולחץ על עור התוף. חסרונות הטיפול הטיפול הרפואי הקונבנציונאלי בדלקות אוזניים חוזרות לטיפול הקונבנציונלי באמצעות אנטיביוטיקה חסרונות רבים, מתן אנטיביוטיקה מלווה בתופעות לוואי רבות, כגון פגיעה בפלורת המעיים, פלורת המעיים הינה כל אוכלוסיית החיידקים, הטובים והרעים, ששוכנת במעיים. פעמים רבות הטיפול האנטיביוטי פוגע בכל הפלורה ובכך משמיד גם את החיידקים הטובים שלוקחים חלק חשוב במערכת העיכול. דבר הגורם לעיתים קרובות לבחילות, גזים, כאבי בטן ודלקות בדרכי השתן. כמו כן, ידוע שפעמים רבות דלקות האוזניים חוזרות גם לאחר השימוש בטיפול המניעתי באנטיביוטיקה ואפילו תוך כדי השימוש בה.

הצלחת הניתוח שנויה במחלוקת, כיוון שיכולים להיווצר סיבוכים כגון: בעיות עקב ההרדמה המלאה הכרוכה בניתוח, או אי סגירת החור בעור התוף שנוצר בניתוח להחדרת הכפתורים. חיסרון נוסף הוא שצריך להיזהר מחשיפה למים בחודשים הראשונים שלאחר הניתוח. נוצרת פה פגיעה באיכות החיים של ילדכם, בעיקר אם הניתוח מתבצע לפני הקיץ, אסור לילדכם להיכנס לבריכה או לרחוץ בים. הרבה תחביבים שנמנעים ממנו… לטיפול הקונבנציונלי באמצעות ניתוח כפתורים החיסרון הוא בעצם בכך שנדרשת פרוצדורה ניתוחית הכרוכה בהרדמה מלאה, התאוששות מההרדמה, כאבים שאחרי הניתוח וימי מחלה, הן של הילד והן של ההורים.

הטיפול ההומאופתי בדלקות אוזניים חוזרות

הטיפול ההומאופטי בדלקות אוזניים חוזרות הטיפול בילדכם מתבצע בשיחה בלבד. ללא בדיקה גופנית מציקה. ומסתיים במתן הרמדי, התרופה ההומאופתית, שעשויה מכדורי מציצה מתוקים, שילדים אוהבים מאוד. המפגש מתחיל במפגש באווירה נינוחה ואינטימית, בקליניקה מלאה במשחקי ילדים. שמתי דגש עצום על עיצוב החדר באופן שייצר הרגשה נעימה, לא מאיימת, עם משחקים לכל הגילאים וריהוט בהיר ומזמין. המפגש מכיל כמה שלבים:

  1. בתחילת המפגש אני מבררת על דלקת האוזניים ממנה סובל ילדכם. עולות שאלות כגון: באיזה אוזן זה כואב יותר? איך אתם יודעים שמתחילה הדלקת? האם הילד נוגע באוזן? האם יש הפרשה מהאוזן? אם כן באיזה צבע? האם הכאבים מתחילים בחום? ועוד שאלות שתפקידן למצוא סימנים שמאפיינים את תחילתה של המחלה.
  2. בהמשך אני שואלת שאלות נוספות על בעיות גופניות נוספות. בכך אני עורכת סקירה גופנית כללית, ללא צורך בבדיקה גופנית.
  3. בשלב זה אבקש להתייחס למרכיבי אופי של ילדכם. בתחילה מספרים ההורים שהילד שלהם הוא מקסים, חכם ואהוב. ואז אני מבקשת לשמוע פרטים שמאפיינים את אופיו של הילד לטוב ולרע. לדוגמא: האם הוא ביישן או חברותי? האם הוא נמרץ או אוהב לנוח? האם הוא זהיר או מהיר תגובה? האם הוא מרצה או מתקשה עם מורות? ועוד שאלות נוספות שמסייעות לי לאבחן את מצבו של הילד.
  4. בשלב הסופי של המפגש אבקש לדעת האם יש לידכם פחדים כלשהם ופירוט עליהם.
  5. לאחר שהסתיים המפגש, אני עושה אנליזה של הבעיות מהן סובל הילד שלכם, ומתאימה לו באופן אישי, את הרמדי המדוייקת ביותר.
  6. לאחר קבלת הרמדי בבית המרקחת ההומאופטי, מתחיל תהליך הטיפול. אני מבצעת מעקב טלפוני על התקדמות התהליך כל עשרה ימים.
  7. פגישת ביקורת מבוצעת כל חודש.