חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דלקות בדרכי השתן

סובלים מדלקות בדרכי השתן? דלקת בדרכי השתן הינה תופעה לא נעימה אשר תוקפת אנשים רבים ובפרט נשים. נשים סובלות פי ארבעה מדלקות בדרכי השתן מגברים, הפרש משמעותי הנובע בעיקר מהקרבה האנטומית של פתח השתן בנשים לפי הטבעת. דלקות בדרכי השתן גורמות לכאבים וצריבה, פוגעת בתפקוד היומיומי התקין ולעיתים קרובות אף מלוות בצמרמורות, חום וכאבי בטן וגב. דלקות בדרכי השתן נגרמות משתי סיבות עיקריות:

  1. זיהום חיידקי, על פי רוב מחיידק ה-E-Coli שמקורו בפי הטבעת. בשל קרבתו האנטומית, מגיע החיידק לצינור השופכה של השתן, וגורם לדלקת. הזיהום עלול להיגרם בתדירות גבוהה יותר כתוצאה מריבוי של קיום יחסי מין.
  2. תופעת לוואי משימוש באנטיביוטיקה. שימוש באנטיביוטיקה תורם לירידה בחומציות הרקמות הריריות בכלל והנרתיק בפרט. ירידה זו בחומציות מחליש את ההגנה הטבעית של האזור מפני זיהומים, ולכן מגדיל את הסיכוי להיווצרות פטריות וזיהומים חיידקיים.
    https://www.youtube.com/watch?v=koc6Trz6vdE

הטיפול הרפואי הקונבנציונלי בדלקות בדרכי השתן

אם טופלתם אי פעם בדלקות בדרכי השתן, אתם בוודאי מכירים את הטיפול שמציעה הרפואה הקונבנציונלית – טיפול באמצעות אנטיביוטיקה. טיפול זה נחשב אומנם אפקטיבי והאנטיביוטיקה אכן עושה את עבודתה בחיסול החיידקים, אך באותה העת היא גם מחסלת חיידקים ידידותיים אשר תפקידם לשמור ולהגן על הגוף, מה גם לעיתים אנטיביוטיקה, לעיתים אחרת, היא זו שתרמה להיווצרות הדלקת.

השימוש באנטיביוטיקה מחליש את המערכת החיסונית, ומכאן לא רחוקה הדרך לחזרה של הדלקות.

בנוסף, אצל נשים עם דלקות חוזרות בדרכי שתן, מתפתחת עמידות לסוגי האנטיביוטיקה הרבים, והן סובלות ממצב של דלקת כרונית בדרכי השתן.

בסוגים שונים וחזקים יותר של אנטיביוטיקה, תורם להתפתחות של עמידות החיידק לאנטיביוטיקה ולהיווצרות מצב של דלקת כרונית. בדלקות כרוניות החיידק יכול לטפס בקלות לעבר הכליות ולגרום לדלקת כליות. דבר המצריך אשפוז ומתן אנטיביוטיקה תוך ורידית.. הטיפול למצב זה מבוצע במהלך אשפוז בבית חולים שאורך מספר ימים. מצב שאף אחד לא רוצה להימצא בו. יש בכך כמה חסרונות: חשיפה למחלות ווירוסים שונים המסתובבים בבית חולים באופן קבוע וגם ריחוק מבני המשפחה ואובדן ימי עבודה.

 

הטיפול ההומאופתי בדלקות בדרכי השתן

 

מטרתם של טיפולים הומאופתיים היא לחזק את מערכת החיסון שלכם ולסייע לה לפתח חסינות אל מול החיידקים הגורמים לאותה דלקת בדרכי השתן. הטיפול ההומאופטי מיועד לטיפול מהשורש בסיבות הייחודיות שגורמות לדלקת בדרכי השתן דווקא אצלכם, ותפקידו לדאוג לכך שדלקות אלו לא יופיעו בשנית. בטיפול מתבצע תשאול מקיף של מאפייני הדלקת ואבחנה של סימפטומים נוספים בחיי המטופלים אשר יכולים להצביע על “גורם משלהב” (exciting cause) לבעיה. לעיתים ”הגורם המשלהב” יכול להיות פיזיולוגי לחלוטין כגון: יובש בנרתיק בעת קיום יחסי מין, או יובש בנרתיק כתופעת לוואי לטיפול בתרופות קונבנציונאליות, מבנה צר ועוד. או גורם נפשי כגון: מתח בעת קיום יחסי מין, חרדות ועוד. התשאול ההומאופטי הוא ארוך, מעמיק ומקיף. הוא מתבצע באווירה אינטימית המכילה את כל רגשותיו של המטופל, ולכן מטופלים רבים מוצאים באווירה זו תמיכה והבנה לבעייתיהם השונות. כל אותם גורמים, גופניים ונפשיים נאספים בתשאול הראשוני ולאחר מכן נערכת אנליזה. בסופה של האנליזה ניתנת הרמדי, היא התרופה ההומאופטית. היא מכילה חומרים טבעיים בלבד במיהול גבוה. את הרמדי מכינים בבתי מרקחת מורשים לכך. הרמדי מותאמת באופן אישי עבורכם והיא עונה לכל הסימפטומים שעלו בשיחה. הטיפול עדין, מהיר וללא תופעות לוואי, ומבוסס על רמדי מחומרים טבעיים בלבד. הטיפול נותן מענה רחב לסימפטומים נוספים הזקוקים לאיזון בחיי המטופל, כולל סימפטומים נפשיים כגון: חרדות וחששות שונים. הטיפול ההומאופתי בדלקות בדרכי השתן פותר את הבעיה מהשורש ומעלים את הנטייה הטבעית ללקות בדלקות חוזרות, גם אם הנטייה היא על בסיס תורשתי. מהניסיון הרב שנצבר בעולם ההומאופתיה בטיפול בבעיה, רמדי שעונה על מירב הסימפטומים שיצאו מאיזון ומתאימה ”לגורם המשלהב” תיתן מענה הולם, עדין וללא תופעות לוואי לבעיה.