חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כל מה שחשוב לדעת על בריחת שתן

מה המקור לבריחת שתן?

כאשר שרירי רצפת האגן נחלשים, הם מאבדים מיכולתם לבצע את הייעוד שלהם – לשלוט בסוגרים שלנו. בריחת שתן מתרחשת בעיקר בקרב נשים שאיבדו שליטה בסוגרים עם הגיען לגיל מבוגר, מצב המעיד על התרופפות רצפת האגן שלהן וצורך בחיזוקה. בריחת שתן יכולה להגיע בדמותן של טיפות אחדות, או במקרים חמורים יותר בדליפה של ממש.

כיצד מתרחשת בריחת שתן?

למרות התמונה שכולנו נוהגים לדמיין כשמדובר על בריחת שתן, חשוב להבין שישנם מספר דפוסים של הבעיה שניתן לסבול מהם כמו בריחת שתן ספונטנית רגע לפני שאנו מרגישות בדחף להתפנות, בריחת שתן תוך כדי מאמץ גופני של אזור האגן, וישנם גם מקרים בהם מחלות רקע מעודדות בריחת שתן בצורה כזו או אחרת.

כיצד משפיעה בריחת שתן על אורח החיים?

קשה מאוד לנהל אורח חיים תקין כאשר סובלים מבריחת שתן. אפשרויות התעסוקה שלנו הולכות ופוחתות, אנו מוגבלות מבחינה חברתית מפני שהספונטניות נעלמת לחלוטין, הבושה והמבוכה מלווים אותנו יום יום בכל אשר נלך, האפשרויות לבצע פעילויות שונות מצטמצמות, ומה שבעיקר קשה להתמודד עימו הוא הפחד מהפעם הבאה שבה הגוף שלך יפתיע אותך, שלא לומר יבגוד בך. החדשות הטובות הן שיש אפשרות לטפל במקרים של בריחת שתן גם לאחר התפרצות התופעה, וגם הרבה לפני כן.

מה ניתן לעשות כדי לטפל בבריחת שתן?

ישנם מספר דרכים להתמודד עם בריחת שתן, כאשר קיימים מאמצים עצמאיים שניתן לבצע לצד פתרונות רפואיים מתקדמים יותר. המפתח לטיפול בבריחת שתן הוא חיזוק רצפת האגן כדי להשיב את השליטה על הסוגרים. אחת הדרכים למנוע בריחת שתן מלכתחילה היא להקפיד על תרגול רצפת האגן מגילאים צעירים שבהם האימון קל וזמין יותר. כך ניתן להגיע לגיל מבוגר כאשר האזור חזק דיו כדי להתמודד עם השינויים המתרחשים בגוף.

ישנם תרגילים רבים ומגוונים שניתן לבצע לבד בבית, או בשילוב עם אביזרים כמו גומיות ומשקולות. הקפדה על אימונים קבועים לאורך השבוע, כולל אימונים קצרי ם 'על הדרך' בעבודה או בעמידה בתור, יסייעו לכן לשמור על רצפת אגן חזקה ומתורגלת.