חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מדוע חשוב לתרום לניצולי שואה

השואה היא סימן שחור בהיסטוריה שלעולם לא תשכח. השואה הייתה אחת התקופות האפלות ביותר בהיסטוריה האנושית. ההערכה היא כי למעלה מ-6 מיליון יהודים נספו במחנות ריכוז ובמחנות מוות אחרים, בעוד שמיליונים נוספים נרדפו ונהרגו.

ניצולי התקופה הנוראה הזו זקנים כעת, ורבים מהם חיים בעוני כתוצאה מכך. הם הופלו לרעה במשך כל חייהם, ולרבים מהם אין את הכיסוי הרפואי שהם צריכים כדי להישאר בריאים. תרומה לניצולי שואה מסייעת לניצולים עם החשבונות הרפואיים שלהם. חשוב לתרום לניצולי שואה כדי שאנשים אלו יוכלו לחיות את שנותיהם שנותרו בכבוד.

ניצולי שואה חיים כעת בעוני, נאבקים להתקיים על המשאבים המוגבלים שלהם. לעתים קרובות הם זקוקים לעזרה רבה כי אין להם את האמצעים לפרנס את עצמם. החשבונות הרפואיים יכולים להיות קשים במיוחד לתשלום, ולכן חשוב שנעזור להם בנטל הזה.

תרומה לניצולי שואה בעולם

ניצולי השואה עברו כאב, סבל ואבל בלתי נתפס. יותר מאי פעם, הם זקוקים לעזרתנו כדי לחיות בכבוד ולהחלים מהטראומה שעברו. המודעות לשואה עדיין הולכת וגוברת ברחבי העולם וישנן דרכים רבות לעזור לניצולים, כולל תרומת כסף עבור הוצאות רפואיות או קניית מתנות מרשימת המשאלות באתר האינטרנט שלהם.

יש הרבה ארגונים של ניצולי שואה שצריכים מימון עבורם. חלק מהארגונים הללו הם האחוות הבינלאומית של נוצרים ויהודים, הקרן היהודית למען צדיקים וועידת התביעות. יש דרכים רבות לבצע תרומה לניצולי שואה, כגון באמצעות קרנות כמו מרכז אנה פרנק בארה"ב או באמצעות ארגונים כגון HIAS (החברה לסיוע לעולים לעברית). ארגוני צדקה שניצולי שואה צריכים מימון כוללים גם את יד ושם, הקרן היהודית לצדיקים וועידת התביעות.