חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהמדים לסטארט-אפ: כיצד השירות הצבאי מעצב את היזמים המצליחים של ישראל

ישראל, המכונה "אומת הסטארט-אפ", ידועה בעולם בזכות היזמים המבריקים והחדשניים שלה. אחד הגורמים המשמעותיים בהצלחתם של יזמים אלה הוא השירות הצבאי, המקנה מיומנויות, ניסיון וקשרים החיוניים להצלחה בעולם העסקי. הבה נבחן כיצד השירות הצבאי מעצב את היזמים המצליחים של ישראל, תוך התמקדות בשלוש דוגמאות בולטות.

  1. עדי פולק – AppsFlyer עדי פולק, ילידת 1982, שירתה ביחידת המודיעין המובחרת 8200. הניסיון שרכשה בניתוח נתונים ובפיתוח טכנולוגי מתקדם היה קריטי להצלחתה כיזמית. ב-2011, פולק ייסדה את AppsFlyer, חברה המספקת פתרונות אנליטיקה ומדידה למשווקים בתחום המובייל. היא יישמה את המיומנויות שרכשה בצבא – ניתוח מידע מורכב, חשיבה אסטרטגית, ועבודה בצוות – בבניית ופיתוח החברה. תחת הנהגתה, AppsFlyer צמחה במהירות והפכה ל"חדי-קרן" (unicorn) עם שווי של מעל 2 מיליארד דולר ב-2020, ומשרתת למעלה מ-12,000 לקוחות ברחבי העולם.
  2. דן זורלא – בלאק קיוב דן זורלא, יליד 1981, הקים את בלאק קיוב ב-2010 לאחר קריירה בשירותי המודיעין הישראליים. אף שפרטי שירותו הצבאי אינם ידועים לציבור, ברור כי הרקע המודיעיני שלו היה מכריע בהקמת חברה המתמחה במודיעין עסקי ואסטרטגי. זורלא יישם את המיומנויות שרכש בתחום איסוף וניתוח מידע בעולם העסקי, והפך את בלאק קיוב לשחקן משמעותי בתחומה. החברה, שצמחה במהירות, מעסיקה כיום מאות עובדים ברחבי העולם, רבים מהם בעלי רקע בשירותי המודיעין.
  3. רועי טיגר – Augury רועי טיגר, יליד 1982, שירת ביחידה טכנולוגית בחיל האוויר. הניסיון שרכש בתחזוקה ואבחון של מערכות מורכבות היווה בסיס להקמת Augury ב-2011. החברה מפתחת טכנולוגיה המשתמשת בבינה מלאכותית לניטור ותחזוקה מונעת של מכונות תעשייתיות. טיגר יישם את הידע הטכני והחשיבה האנליטית שפיתח בצבא לפתרון בעיות מורכבות בתעשייה. תחת הנהגתו, Augury גייסה מעל 200 מיליון דולר והפכה לחברה מובילה בתחום ה"תחזוקה החזויה" (Predictive Maintenance).

השירות הצבאי בישראל מספק ליזמים הצעירים מספר יתרונות משמעותיים:

  1. פיתוח מיומנויות מנהיגות וקבלת החלטות תחת לחץ.
  2. חשיפה לטכנולוגיות מתקדמות ופיתוח חשיבה חדשנית.
  3. עבודה בצוותים ובניית רשתות קשרים חזקות.
  4. התמודדות עם אתגרים מורכבים ופיתוח גישה יצירתית לפתרון בעיות.
  5. תרגול ניהול פרויקטים בקנה מידה גדול ובעלי חשיבות אסטרטגית.

 השירות הצבאי בישראל מהווה מעין "אינקובטור" ליזמים עתידיים. הוא מעניק להם את הכלים, הניסיון והביטחון הדרושים להתמודדות עם האתגרים של עולם היזמות. הדוגמאות של פולק, זורלא וטיגר ממחישות כיצד המיומנויות והניסיון שנרכשו בצבא מיושמים בהצלחה בעולם העסקי, תורמים ליצירת חברות חדשניות ומצליחות, ומחזקים את מעמדה של ישראל כמעצמת סטארט-אפ עולמית.